Savo-Karjalan Linjan ensimmäinen Lion’s City E on rantautunut maahamme. Joensuun paikallisliikenteeseen näitä tulee tämän vuoden aikana vielä viisi muuta lisää.

Penkeissä on istuinvyöt.
Matkustajakapasiteetti linjurissa on yli 80 matkustajaa. Niistä puolelle on tarjolla mukavat istuimet. Koululaiskuljetuksia silmällä pitäen istuimet on varustettua istuinvöillä. Keskisillalla sijaitsevat pyörätuolimatkaajan paikka, manuualitoiminen ramppi ja remmi lastenvaunujen kiinnitystä varten. Lisäksi on haluttu ylimääräinen lämpöpuhallin keskiovelle. Muuten matkustamon ilmanvaihto hoituu lämpopumpun toimesta. Välillä se muistuttaa olostaan puhisten. Sähkölinjurien verraton etu on sen hiljaisuus ajossa ja paikalla ollessa.

Ohjaamo on erittäin toimiva. Kaikki tarpeellinen on lähellä kuljettajan sormia.
Kuljettajan työympäristössä on kaikki tarpeellinen saksalaisessa järjestyksessä. Kaikki napit ovat helposti käytettävissä. Kuljettajan pään yläpuolella on hieman vähemmän tärkeät, kuten radio. Linjakilpien ohjainyksikkö sijaitsee myös yläkonsolissa, jonka ainakin itse haluaisin siirrettävän parempaan paikkaan eli kojelautaan ja luonnollisen katsealueen yhteyteen. Kaksilehtisen etuoven molemmat lehdet ovat puolitettavissa, joten lämpöä ei tarvitse luovuttaa harakoille tarpeettoman paljon.

Kuljettajan sivuikkuna lienee markkinoiden kookkaimpia. Avausmekanismi on sähköinen.
Matkustamoon näkemiseen on tarjolla sähköohjatut taustapeilit ja näkymä niistä on erittäin hyvä. Pienemmän peilin voi tsuumata näkymään tarkemmin poistumisovelle, mutta keskiovea tarkkailemaan on valjastettu myös ihan oma kameransa. Sivupeiliratkaisussa on pysytty vielä perinteisissä mallissa.
Mittaristo on digitaalinen, joka edellyttää omaa perehtymistä. Menu-valikko on suomen kielinen. Kuljettajan veräjän ovessa on huomattavan suuri tila omille tavaroille.
MAN Lion’s City on markkinoiden ehkä näyttävimmän näköinen mitä tulee paikallisbussin ulkonäköön ja kun sisätilatkin ovat viimeisen päälle, niin kuljettaja ja matkustajat varmasti viihtyvät.

